Wij zijn MannenAfdeling Marketing & Communicatie, jouw full-service marketing en communicatiebureau gespecialiseerd in mannenmarketing.

 

Wij begrijpen dat jouw merk, doelgroep en situatie uniek zijn, vandaar dat wij voor een juiste en unieke oplossing zorgen.

Het succesvol (her)positioneren van jouw merk is niet alleen ons vak, maar ook onze passie!

MANNENMARKETING

Zonder de gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen te betwisten, is het een wetenschappelijk feit dat mannen en vrouwen neurologisch heel verschillend van elkaar zijn. Een man laat zich bij een aankoopbeslissing en/of het afnemen van een dienst vooral leiden door een missie, duidelijkheid en een presentatie zonder franje, dat zit nu eenmaal in duizenden jaren DNA verankerd.

 

Wij weten hoe een man denkt, wat hem beweegt, wat hem prikkelt en hoe we hem online en offline kunnen bereiken

 

MannenAfdeling Marketing & Communicatie kan voor alle branches ingezet worden, we hebben onze expertises en werkwijze in onderstaande blokken uiteengezet. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen, maak gewoon een vrijblijvende afspraak!

Werkwijze

Wij zijn er ons van bewust dat jij als rasechte ondernemer bezig wilt zijn met jouw corebusiness. Om een succesvolle marketing te hebben zijn onderstaande disciplines en marketingtools, zoals jouw merkidentiteit, een functionele website, het fenomeen influencer marketing en authentieke visuals ook zeer belangrijk.

Wij hebben een team van vakidioten in diverse disciplines, allen autonoom, waar we al jaren zeer prettig mee samenwerken samengesteld.

Voor jouw als ondernemer is het belangrijk en handig om één aanspreekpunt te hebben. Vandaar dat MannenAfdeling de scrips schrijft en de regie in handen houdt, door middel van uitgekiend projectmanagement ontlasten we je niet alleen, maar garanderen we de beste kwaliteit en marktconforme tarieven.

Social Media Marketing

Voor jou en de meeste andere ondernemers is het klip en klaar dat social media marketing een belangrijk onderdeel is van de marketing mix. De praktijk wijst echter uit dat het at random plaatsen en het aanwezig zijn op de diverse social media platformen vaak het doel is en er nagenoeg geen verdere gedachtegang achter zit, laat staan een strategie om meer traffic naar je bedrijf te genereren.

Wij zijn dag en nacht met social media bezig, wij houden onze kennis up-to-date en weten hoe je er pakkende en aantrekkelijke content op publiceert. Onze succesvolle werkwijze heeft een aantal stappen. We formuleren samen met jouw de doelstelling, naar aanleiding daarvan stellen we een strategisch plan op, we creëren de juiste content en indien gewenst verzorgen wij jouw community management.

Wij zijn een voorstander om de groei en resultaten van social media platformen organisch te bewerkstelligen. Sommige campagnes vragen incidenteel om social media advertising (SMA). Het slim adverteren op Facebook en Instagram kan een buitengewoon doeltreffend marketinginstrument zijn, waarmee je jouw doelgroep snel bereikt en prikkelt tot conversie.

Zoekmachine optimalisatie

Heb je een website, webwinkel of blog, dan wil je ook hoog in Google gevonden worden. Niet-betaalde zoekmachine optimalisatie, wordt ook wel SEO genoemd.

 

De voordelen van een goede SEO zijn legio maar de belangrijkste vinden wij:

 

  • Je wordt op het juiste moment door de juiste doelgroep gevonden.
  • Google wordt vaak blindelings gezien als een autoriteit, het komt er op neer dat wanneer Google je maar genoeg waardeert, je doelgroep extra vertrouwen heeft in jouw bedrijf, dienst of product.

Tekstschrijven

Voor het schrijven van een wervende, informatieve of pakkende tekst huur je een tekstschrijver/copywriter in. Wij nemen aan dat je voor een onderhoudsbeurt van je auto ook naar een vakgarage gaat.

 

  • Commerciële teksten
  • Blogteksten
  • Nieuwbrieven
  • Persberichten
  • SEO-teksten

Merkidentiteit

Je merkidentiteit is wat jouw merk uniek maakt en zorgt ervoor dat je je onderscheidt ten opzichte van je concurrenten. Je geeft antwoord op de vragen, ‘wie ben ik’, ‘wat wil ik communiceren’ en ‘wat heeft jouw klant daaraan’. Alle marketingactiviteiten hebben jouw merkidentiteit als startpunt.

 

We zijn goed in het in kaart brengen van je merkidentiteit en het maken van een concrete vertaalslag naar jouw marketing zoals (her)positionering, merkversterking, communicatie en jouw logo- en huisstijl ontwikkeling.

Influencer marketing

Realiseer je dat mannen veel minder dan vrouwen aan mond-tot-mond reclame oftewel het ongevraagd advies geven doen. Daarnaast is het een-op-een om advies vragen door een man eerder uitzondering dan regel, de genen hè! Maar als een man al een advies aanneemt dan nemen ze dat advies vier tot zes keer zo serieus als dat van een man afkomstig is!

 

Vandaar dat influencer marketing zo’n interessant gegeven is. Een influencer brengt jouw product, dienst of event op een aantrekkelijke manier bij zijn community, fans en social media volgers onder de aandacht. Dit kan in de vorm van een blog, liefst rijkelijk geïllustreerd met visuals, met een post op social media of een combinatie daarvan. Onze ervaring is dat het breed inzetten van alle mogelijke tools, het meest succesvol is.

Fotografie en video

Wat zou marketing en communicatie zijn zonder authentieke foto’s en video’s? Het is een gegeven dat visuals tot maar liefst 60.000 keer sneller worden verwerkt dan een lap tekst. Een goede fotograaf en/of videomaker weet de juiste toon te raken binnen de kaders van de huisstijl.

Visuals worden gebruikt voor jouw website, social media, blogs, brochures en andere reclame-uitingen.

  • Fashionfotografie
  • Productfotografie
  • Nieuwsfotografie
  • Reclamefotografie

Naast reguliere fotografie en video’s is er een unieke mogelijkheid voor luchtfotografie en video door middel van dronetechniek.

Logo en huisstijl

Jouw huisstijl omvat een logo, het kleurgebruik, typografie (lettertype), vormgeving en fotografiestijl. Een huisstijl geeft een eerste indruk van jouw bedrijf en is daarmee een belangrijke imagobouwer bij klanten, potentiële klanten en eigen werknemers. Samen met de merknaam is het een belangrijk onderdeel van jouw merkidentiteit.

Website en webshop

Een beetje zichzelf respecterend bedrijf heeft vandaag de dag natuurlijk een website. Je online visitekaartje is vaak de eerste kennismaking met jouw potentiële klanten. Ook hier geldt de regel, je maakt maar één keer een eerste indruk!

 

Met een prachtige website ben je er nog niet, de site moet gebruiksvriendelijk zijn en volgens de spelregels van de grote zoekmachines gebouwd zijn, zoals bijvoorbeeld Google.

“Het succes van ons online mannen magazine MannenAfdeling is mede te danken aan het inzetten van social media. We zijn met Facebook, Instagram en Twitter gestart op 1 januari 2018 en hebben ondertussen een zeer actieve community opgebouwd”